|
Vabljena predavanja
|
Matija Kostič,
Elektronček d.d., Ljubljana |
|
Povzetek
V igralniški industriji se ponudba igralnih naprav v grobem deli
na dva dela: na žive igre, kjer za sam potek igre skrbi osebje ter na
avtomate, katerih namen je ponuditi avtomatizirano različico igre. V
podjetju Elektronček se že od začetka ukvarjamo z razvojem,
proizvodnjo in trženjem igralnih avtomatov, status vodilnega proizvajalca pa
smo pridobili zaradi inovativnega pristopa k avtomatizaciji iger.
Sam namen avtomatizacije uveljavljenih igralniških iger, kot so
ruleta, igre s kockami in kartami, kjer je za izvedbo igre potrebno osebje,
je predvsem želja ponuditi igralcem možnost sodelovanja pri teh igrah tudi v
igralnicah, ki dovoljenja za prirejanje živih iger nimajo. Za veren prenos
igre v avtomatizirano različico pa je izziv izdelati zanimivo in privlačno
napravo, ki ohrani bistvene elemente igre, kot so npr. uporaba pravega
ruletnega krožnika, pravih kock in igralnih kart, obenem pa zagotavlja
visoko zanesljivost pri prepoznavi teh elementov, da se igra lahko
izvede brez pomoči osebja. Prav tako je potrebno zagotoviti tudi visoko
varnost glede preprečevanja goljufij, saj so ravno igralni avtomati
glavna tarča zmeraj bolj prodornih in inovativnih poizkusov poneverb v
igralnicah.
Z našim prispevkom vas želimo seznaniti s tehnologijami prepoznave
fizičnih elementov iger v igralniški industriji, njihov prenos v digitalno
obliko in predstaviti razloge, zakaj smo se odločili uporabiti ravno
določene rešitve, med katerimi prednjačita RFID detekcija in
prepoznavanje 2D bar kode.
|
Sklop:
Drugo (npr. šport, zabava itd.) |
|
Kratka biografija
Matija Kostič, vodja tehnične komunikacije pri podjetju
Elektronček, se je rodil leta 1981 v Ljubljani. Leta 1997 se je preselil v
Pariz, kjer je zaključil mednarodno dvojezično gimnazijo, po vrnitvi v
Slovenijo pa je šolanje nadaljeval s študijem pedagoške smeri fizike na
ljubljanski Fakulteti za matematiko in fiziko. Leta 2004 se je še kot
študent pridružil podjetju Elektronček v oddelku za razvoj in raziskave,
kjer je pričel sodelovati pri razvoju orodij za analizo rezultatov in
naključnosti. Ob raziskavah principov delovanja in strukture igralnih
avtomatov je začel z delom na oddelku tehnične komunikacije, kjer vodi
posredovanje informacij tehnične narave v obliki strokovnih izobraževanj,
izdelavo tehnične dokumentacije in vodenje predstavitev. |
|
Mitja Kolman,
Studiotech d.o.o., Koper |
|
Povzetek
V vedno bolj tekmovalnem okolju, kjer je vedno težje ohranjati
svojo pozicijo na trgu, se industrija sooča z velikimi težavami. V boju za
ohranjanje tržnega deleža igrajo pomembno vlogo zlasti stoški, ki neposredno
vplivajo na ceno izdelka oz. storitve. To velja tudi za področje zdravstva,
ki se vedno bolj sooča s problemom, kako nuditi storitve, opremo in vsadke,
ki morajo ustrezati visokim standardom kakovosti in hkrati ohranjati
storitve v cenovnem razredu, ki bo dostopen vsem – tudi socialno bolj
ogroženim bolnikom. Za dosego teh ciljev se je potrebno spopasti ne
samo s problemi marketinga, načrtovanja, razvoja ter proizvodnje, ampak je
pomembno tudi integrirati različne storitve podjetij za dosego prednosti, s
pomočjo aplikacije sorodnih metod. Med tehnologijami, ki so sposobne
prispevati k izboljšavam v medicini je prispeval ključen doprinos razvoj
programske opreme na področju Medical Imaging-a, CAD-a, hitre
izdelave prototipov (RP) in postopek imenovan Rapid Manufacturing (RM).
Razlog za to, je dejstvo, da je postala medicina disciplina, ki je v veliki
meri podprta s tehnologijo, tako na področju diagnosticiranja, kot na
terapevtskem področju, z vedno večjim sodelovanjem med zdravnikom in
tehnikom. Izdelava npr. fizičnega anatomskega modela pacienta
izdelanega neposredno na podlagi podatkov dobljenih s pomočjo računalniške
tomografije (CT) ali magnetne resonance (MRI) in izdelanega s pomočjo
tehnologije hitre izdelave prototipov (RP), je lahko zelo koristna za boljšo
predstavo in komunikacijo znotraj zdravniške ekipe, z namenom optimiziranja
priprave in načrtovanja zahtevnih kirurških posegov in kot pomoč pri
izdelavi vsadkov. Izhodišče za izdelavo tridimenzionalnih modelov
in njihovo obdelavo, so slike. Najpogosteje se uporablja slike prerezov,
ki nastanejo pri CT posnetku pacienta. Poleg pravilnega načina zajema slik,
je izjemnega pomena izkušenost tehnikov, ki slike pripravijo, saj je
vrednost številnih parametrov prepuščena subjektivni presoji uporabnika.
Človeški dejavnik tako ostaja pomembna komponenta in kot kaže, bo še dolgo
časa ostal nenadomestljiv.
|
Sklop:
Medicinske in biomedicinske aplikacije |
|
Kratka biografija
Mitja Kolman je absolvent študija podjetništva na GEA College-u.
Leta 2006 je ustanovil podjetje Studiotech d.o.o. v katerem se ukvarjajo z
nudenjem storitve hitre izdelave prototipov. Dela na področju medicine, ki
se ukvarja z diagnostiko v sklopu načrtovanja operativnega zdravljenja. Od
leta 2008 je njegovo podjetje zastopnik za programsko opremo podjetja
Materialise, ki je vodilni svetovni proizvajalec programske opreme za
medical imaging. Pri svojem delu tesno sodeluje z vodilnimi inštitucijami in
strokovnjaki na področju onkologije tako v Sloveniji kot v tujini. V
sodelovanju s kirurgi opravljajo pionirsko delo na področju uvedbe Med CAD/CAM
tehnologije v medicini.
|
|
Gerhard Schall,
Technische Universität, Gradec |
|
Povzetek
By means of augmented reality (AR) and advanced wide area tracking
technologies users are provided with an intuitive visualization of the local
underground infrastructure on a handheld device. The visualization is
achieved by continuously overlaying a video stream of the current environs
with geo-referenced 3D computer graphics of the underground infrastructure
network. Furthermore, the visualization is adjusted in real time according
to position and orientation of the handheld device using the Studierstube AR
Framework. Hence, hidden underground assets including their semantic
information, projected objects and abstract information such as legal
boundaries can easily be visualized and modified.
Numerous evaluations with companies from the utility and telecommunication
sector have been performed as well as prototype demonstrations at
international conferences.
Vidente is a research collaboration of TU Graz (www.icg.tugraz.at)
and GRINTEC GmbH (www.grintec.com) with
the potential of a large practical impact on MobileGIS. Further information,
videos and images from evaluations can be found on the project webpage
www.vidente.at.
|
Sklop:
Industrijske aplikacije |
|
Kratka biografija
Gerhard Schall je raziskovalec v skupini za dodano resničnost na
Inštitutu za računalniško grafiko in vid na Graški tehniški univerzi,
Avstrija. Diplomiral je z odliko leta 2002 na tej isti univerzi, kjer je
študiral telematiko - tj. kombinacija računalniških in naravoslavnih
znanosti. Ima več 20 recenziranih znanstvenih publikacij in revialinih
člankov, kakor tudi številne demonstracije prototipov iz področja
vseprisotnega računalništva in mešane realnosti. Raziskovalno se ukvarja s
tehnologijami sledenja visoke natančnosti, 3D modeliranjem za dodano
resničnost in s tehnologijami vseprisotnega računalništva. Gerhard Schall je
član združenj IEEE in ACM. |
|
|
|