Center za obdelavo biomedicinskih signalov in slik                                        Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko Slovensko društvo za razpoznavanje vzorcev Slovenska sekcija IEEE
ROSUS 2008

Namen konference
Agenda
Vabljena predavanja
Vabilo avtorjem
Pomembni datumi
Prijava na konferenco
Pokrovitelji
Odbori konference

Vabljena predavanja

Sklop "Drugo": Matija Kostič, Avtomatizacija iger v igralniški industriji

Sklop "Medicinske in biomedicinske aplikacije": Mitja Kolman, Sodobna računalniška tehnologija v medicini - Obdelava slik v sodobni diagnostiki

Sklop "Industrijske aplikacije": Gerhard Schall, VIDENTE-Handheld augmented reality for technical infrastructure


Matija Kostič,
Elektronček d.d., Ljubljana

 

AVTOMATIZACIJA IGER V IGRALNIŠKI INDUSTRIJI

Povzetek

V igralniški industriji se ponudba igralnih naprav v grobem deli na dva dela: na žive igre, kjer za sam potek igre skrbi osebje ter na avtomate, katerih namen je ponuditi avtomatizirano različico igre. V podjetju Elektronček se že od začetka ukvarjamo z razvojem, proizvodnjo in trženjem igralnih avtomatov, status vodilnega proizvajalca pa smo pridobili zaradi inovativnega pristopa k avtomatizaciji iger.

Sam namen avtomatizacije uveljavljenih igralniških iger, kot so ruleta, igre s kockami in kartami, kjer je za izvedbo igre potrebno osebje, je predvsem želja ponuditi igralcem možnost sodelovanja pri teh igrah tudi v igralnicah, ki dovoljenja za prirejanje živih iger nimajo. Za veren prenos igre v avtomatizirano različico pa je izziv izdelati zanimivo in privlačno napravo, ki ohrani bistvene elemente igre, kot so npr. uporaba pravega ruletnega krožnika, pravih kock in igralnih kart, obenem pa zagotavlja visoko zanesljivost pri prepoznavi teh elementov, da se igra lahko izvede brez pomoči osebja. Prav tako je potrebno zagotoviti tudi visoko varnost glede preprečevanja goljufij, saj so ravno igralni avtomati glavna tarča zmeraj bolj prodornih in inovativnih poizkusov poneverb v igralnicah.

Z našim prispevkom vas želimo seznaniti s tehnologijami prepoznave fizičnih elementov iger v igralniški industriji, njihov prenos v digitalno obliko in predstaviti razloge, zakaj smo se odločili uporabiti ravno določene rešitve, med katerimi prednjačita RFID detekcija in prepoznavanje 2D bar kode.
 

Sklop:
Drugo (npr. šport, zabava itd.)
 

Kratka biografija

Matija Kostič, vodja tehnične komunikacije pri podjetju Elektronček, se je rodil leta 1981 v Ljubljani. Leta 1997 se je preselil v Pariz, kjer je zaključil mednarodno dvojezično gimnazijo, po vrnitvi v Slovenijo pa je šolanje nadaljeval s študijem pedagoške smeri fizike na ljubljanski Fakulteti za matematiko in fiziko. Leta 2004 se je še kot študent pridružil podjetju Elektronček v oddelku za razvoj in raziskave, kjer je pričel sodelovati pri razvoju orodij za analizo rezultatov in naključnosti. Ob raziskavah principov delovanja in strukture igralnih avtomatov je začel z delom na oddelku tehnične komunikacije, kjer vodi posredovanje informacij tehnične narave v obliki strokovnih izobraževanj, izdelavo tehnične dokumentacije in vodenje predstavitev.


Mitja Kolman,
Studiotech d.o.o., Koper

 

SODOBNA RAČUNALNIŠKA TEHNOLOGIJA V MEDICINI - OBDELAVA SLIK V SODOBNI DIAGNOSTIKI

Povzetek

V vedno bolj tekmovalnem okolju, kjer je vedno težje ohranjati svojo pozicijo na trgu, se industrija sooča z velikimi težavami. V boju za ohranjanje tržnega deleža igrajo pomembno vlogo zlasti stoški, ki neposredno vplivajo na ceno izdelka oz. storitve. To velja tudi za področje zdravstva, ki se vedno bolj sooča s problemom, kako nuditi storitve, opremo in vsadke, ki morajo ustrezati visokim standardom kakovosti in hkrati ohranjati storitve v cenovnem razredu, ki bo dostopen vsem – tudi socialno bolj ogroženim bolnikom.

Za dosego teh ciljev se je potrebno spopasti ne samo s problemi marketinga, načrtovanja, razvoja ter proizvodnje, ampak je pomembno tudi integrirati različne storitve podjetij za dosego prednosti, s pomočjo aplikacije sorodnih metod. Med tehnologijami, ki so sposobne prispevati k izboljšavam v medicini je prispeval ključen doprinos razvoj programske opreme na področju Medical Imaging-a, CAD-a, hitre izdelave prototipov (RP) in postopek imenovan Rapid Manufacturing (RM). Razlog za to, je dejstvo, da je postala medicina disciplina, ki je v veliki meri podprta s tehnologijo, tako na področju diagnosticiranja, kot na terapevtskem področju, z vedno večjim sodelovanjem med zdravnikom in tehnikom.

Izdelava npr. fizičnega anatomskega modela pacienta izdelanega neposredno na podlagi podatkov dobljenih s pomočjo računalniške tomografije (CT) ali magnetne resonance (MRI) in izdelanega s pomočjo tehnologije hitre izdelave prototipov (RP), je lahko zelo koristna za boljšo predstavo in komunikacijo znotraj zdravniške ekipe, z namenom optimiziranja priprave in načrtovanja zahtevnih kirurških posegov in kot pomoč pri izdelavi vsadkov.

Izhodišče za izdelavo tridimenzionalnih modelov in njihovo obdelavo, so slike. Najpogosteje se uporablja slike prerezov, ki nastanejo pri CT posnetku pacienta. Poleg pravilnega načina zajema slik, je izjemnega pomena izkušenost tehnikov, ki slike pripravijo, saj je vrednost številnih parametrov prepuščena subjektivni presoji uporabnika. Človeški dejavnik tako ostaja pomembna komponenta in kot kaže, bo še dolgo časa ostal nenadomestljiv.

 

Sklop:
Medicinske in biomedicinske aplikacije
 

Kratka biografija

Mitja Kolman je absolvent študija podjetništva na GEA College-u. Leta 2006 je ustanovil podjetje Studiotech d.o.o. v katerem se ukvarjajo z nudenjem storitve hitre izdelave prototipov. Dela na področju medicine, ki se ukvarja z diagnostiko v sklopu načrtovanja operativnega zdravljenja. Od leta 2008 je njegovo podjetje zastopnik za programsko opremo podjetja Materialise, ki je vodilni svetovni proizvajalec programske opreme za medical imaging. Pri svojem delu tesno sodeluje z vodilnimi inštitucijami in strokovnjaki na področju onkologije tako v Sloveniji kot v tujini. V sodelovanju s kirurgi opravljajo pionirsko delo na področju uvedbe Med CAD/CAM tehnologije v medicini.


Gerhard Schall,
Technische Universität, Gradec

 

VIDENTE-HANDHELD AUGMENTED REALITY FOR TECHNICAL INFRASTRUCTURE

Povzetek

By means of augmented reality (AR) and advanced wide area tracking technologies users are provided with an intuitive visualization of the local underground infrastructure on a handheld device. The visualization is achieved by continuously overlaying a video stream of the current environs with geo-referenced 3D computer graphics of the underground infrastructure network. Furthermore, the visualization is adjusted in real time according to position and orientation of the handheld device using the Studierstube AR Framework. Hence, hidden underground assets including their semantic information, projected objects and abstract information such as legal boundaries can easily be visualized and modified.
Numerous evaluations with companies from the utility and telecommunication sector have been performed as well as prototype demonstrations at international conferences.



Vidente is a research collaboration of TU Graz (www.icg.tugraz.at) and GRINTEC GmbH (www.grintec.com) with the potential of a large practical impact on MobileGIS. Further information, videos and images from evaluations can be found on the project webpage www.vidente.at.

 

Sklop:
Industrijske aplikacije
 

Kratka biografija

Gerhard Schall je raziskovalec v skupini za dodano resničnost na Inštitutu za računalniško grafiko in vid na Graški tehniški univerzi, Avstrija. Diplomiral je z odliko leta 2002 na tej isti univerzi, kjer je študiral telematiko - tj. kombinacija računalniških in naravoslavnih znanosti. Ima več 20 recenziranih znanstvenih publikacij in revialinih člankov, kakor tudi številne demonstracije prototipov iz področja vseprisotnega računalništva in mešane realnosti. Raziskovalno se ukvarja s tehnologijami sledenja visoke natančnosti, 3D modeliranjem za dodano resničnost in s tehnologijami vseprisotnega računalništva. Gerhard Schall je član združenj IEEE in ACM.